tokigatina.blogg.se

Blev mamma som 18åring och skild som 20 åring. Nu är man 27 årig sambo med D, mamma till 8åring och hundägare. Här kommer jag skriva om min vardag, funderingar och såklart massa annat skoj!

Dålig förlorare och drömmer om mördare?!

Publicerad 2016-12-04 17:26:05 i Om mig,

Idag när jag och L spelade uno med vår vän S så vann jag hela tiden och L kom sist.. Första gången så gick de väl, andra gången tog de hårdare och jag sa "sluta håll på" och "de räcker" " ge dig nu" och att de inte är mitt fel att jag vinner och hon förlorar. När vi hade kört fyra gånger så sa jag också "ge dig nu innan jag blir förbannad, de räcker nu" (hon brukar fatta då att nu har hon hållt på så länge så nu tappar jag humöret ordentligt och sedan sluta) men när vi hade kört ungefär fem gånger så vart hon så arg och sa massa saker, jag fick inte vara med för jag vann hela tiden och vart riktigt sur. Då kände jag bara, Nej nu räcker de!! Så jag sa till henne att nu blir det time-out. hon svarade bara med ett kaxigt "jaja" men hon började dela ut korten igen men bara till hon och S, och jag sa direkt "men de är time-out nu räcker de" hon sa att hon skulle spela med S och utan mig, vilket jag svarade att nu är det time-out och då räcker de! nu har jag sagt till så många gånger och nu får du inte spela mer! och hon blev ännu argare och sa att jag va dum och sämsta mamman och saker (som man alltid säger när man är arg) och gick och satte sig i soffan med sin platta. Men nej, hon fick snällt ta sin time-out i sitt rum med plattan då hon va så otrevlig i munnen och världens sämsta förlorare!
Om man inte kan acceptera att man förlora varför ska man då spela och veta att man kanske förlorar? 
Efter ett tag när vännerna hade åkt hem till sig så kom hon ut och sa förlåt och förklarade vad hon hade gjort för fel.
De accepterar jag men hur fasen kan en 8-åring bli så förbannat arg av att förlora?!
Hon är lixom inte den tjejen heller som är studdig och säger dumma saker, hon vet vad som är rätt och fel om man säger så. Men när hon blir så här arg så är hon som en tornado!
INTE OKEJ!!!!
                                 Har ni barn som också är dåliga förlorare?? Har ni några tips?
 
Hon vaknar sällan på nätterna, men nu är det andra natten i rad hon vaknar av mardrömmar. Inatt kom hon in och ville ligga mellan mig och D men jag sa att om hon behövde ljud så kunde hon sätta på sin film i hennes rum så hon kunde somna åt ljudet.. Men hon vägrade gå in i sitt rum igen så där låg vi alla tre och trängdes inatt. Hon kom in vid 3.50, och jag somnade vid 5.00 och sen vaknade vi vid 11.00 igen.. Shit hur ska det gå att vakna 7.00 imorgon för att gå till hennes skola?!
Idag när jag frågade vad hon drömde för något som va så läskigt så fick jag bara ett ord "mördare".
Det skär i mitt hjärta när hon drömmer om mördare, speciellt i den åldern också!
 
Inatt hoppas jag på mer sömn så man kan få vara utvilad imorgon!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Tina heter jag och är 27 år gammal, blev gravid som 17 åring och fick min underbara prinsessa när jag var 18 då jag också gifte mig, skilde mig som 20 åring, nu lever jag med min 8-årige prinsessa och min sambo D 28år och våran hund Timo 6år.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela