tokigatina.blogg.se

Blev mamma som 18åring och skild som 20 åring. Nu är man 27 årig sambo med D, mamma till 8åring och hundägare. Här kommer jag skriva om min vardag, funderingar och såklart massa annat skoj!

Hur firar ni jul?

Publicerad 2016-12-13 15:20:00 i Vardag,

Igår var vi hos våra vänner hela dagen och bara mös. Helt underbart, men idag är jag så seg! Jag fattar inte, jag orkar inte göra någonting! D är likadan. Somnade till i soffan en liten stund också!  haha
Annars har jag städat undan här hemma och slängt i en maskin med tvätt, de är snart dags att gå och hämta prinsessan på skolan, det tar 5 minuter att gå, men jag orkar verkaligen inte gå den biten hahaha men jag måste. Hunden Timo ska följa med också så han får leka i snön innan den är borta! han är hela galen i snö, springer runt runt runt och gräver ner sig haha.
Jag hoppas verkligen att det är snö på julafton annars blir det ju ingen "riktig" jul. Det regnar lite smått nu så den hinner väl smälta bort som vanligt men förhoppningsvis så är den kvar! Det ska vara mycket snö på julafton! haha
Hur firar ni julen?
Vi brukar gå till kyran vid nio och sen när vi kommer hem därifrån så äter vi alla tomtegröt och umgås, leker lite och sen är de väl som hos alla andra antar jag, mat kalle, och julklapparna (tomte).
Vi som firar är Jag,D,L,Timo och min storesyster Maria, hennes son N och dotter N och våran mamma.
I år ska vi ha ett bort med massa gott som man kan gå och hämta lite godis och annat att smaska på, de skulle vara muffins med peppakaks-smak och  en sort muffins medsaffran-smak som jag får stå för, lussekatter, peppakaor, godis i olika sorter, chips, frukt. Sen skulle det vara massa mer. haha. men nu ska jag gå och hämta prinsessan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Tina heter jag och är 27 år gammal, blev gravid som 17 åring och fick min underbara prinsessa när jag var 18 då jag också gifte mig, skilde mig som 20 åring, nu lever jag med min 8-årige prinsessa och min sambo D 28år och våran hund Timo 6år.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela