tokigatina.blogg.se

Blev mamma som 18åring och skild som 20 åring. Nu är man 27 årig sambo med D, mamma till 8åring och hundägare. Här kommer jag skriva om min vardag, funderingar och såklart massa annat skoj!

Trodde inte att han skulle överleva natten

Publicerad 2016-12-15 00:01:14 i Vardag,

Igår så sa D att han kände isg hängig och inte orkade åka på ett möte som han hade, jag blir sur och sa att han bara är slö och när han har ett enda möte på en hel vecka så får han gå dit och vara glad. Efter mötet ringde han och sa att han inte orkade ta sig hem för han kände sig så seg i kroppen. Jag driver med han då och säger att han är som en 80 åring. När han då kom hem tog han temeln och hade 38.0 grader, och jag sa att man har ofta högre temp på kvällar och mornar, (ja jag va riktigt taskig) han låg och skakade och frös och hackade tänder. Vi bestämmer oss då för att gå och lägga oss. Jag går först och lägger mig och ber honom ta temepln igen, då hade han 38.0 igen. inget konstigt med de, han hade ätit alvedon och ipren hal dagen och nu hade han också tagit sin sömntablett men han kände inte av den än.. Vi går och lägger oss, eller ja, han kryper från soffan till sängen! Jag har aldrig sett han så! Sen ska han på toa men han orkar inte dit så han lägger sig och vilar på golvet (inte min daniel). När han kommer till sängen så kokar han! hela sovrummet blir varmt och jag kan knappt ligga brevid honom för han är så varm så jag ber honom igen att ta temepln, som då visar 39.2. Det gick på mindre än 45 minuter. Jag blir då livrädd eftersom han precis hade tagit alvedon. Han börjar då förvinna bort och jag fick skaka om honom och prata med honom så jag slog 1177 och hade nummer 15 i kön.. Jag sprang och hämtade en handduk som jag hade kylt ner och la på hans panna men efter bara 30 sekunder så var den kokhet så jag fick göra om de. vi tog då tempeln igen, 39.6. Jag fick panik! han försvinner mer och mer och hans ögon gläser så mycket så jag kan knappt se hans färg i ögonom. Jag frågar om han vet vilken dag de är och han tänker ett tag och säger att han inte vet men säger att de är 12.de eller 13.de och han vet vad han och jag heter. Men försvinner oftare och det blir svårare och svårare att få tillbaka honom.Efter 55 minuter så är de min tur hos 1177. Dom säger att han har bihåleinflammation! Nej de har han inte!!!!! Hur kan dom vara så okunniga?!
Jag ville helst ringa ambulans och springa till mamma så hon kunde sova här med L och jag kunde åka med D till akuten. Tempeln va nu på 39.8. Jag springer och hämtar alvedoner och massa kallt vatten och försöker prata lugnt med honom. Jag frågar om han känner sig trött pga sömntabletten men han är inte ens trött! Utan han försvinner pga febern. så jag ber honom igen att ta temeln och då hade den gått ner till 39.2 igen. jag börjar bli lugnare och tänker att om de stiger igen så åker vi in. Men 02.45 så hade han 38.9 så jag beslutar då att han ska få sova och jag med.  Idag har han inte lika hög feber men mår inge vidare! Asså jag va så jäkla rädd så jag viste inte vart jag skulle ta vägen, och han sa flera gånger idag att han trodde inatt att han skulle dö och att han trodde inte att han skulle överleva natten. Vad skulle ni göra? Skulle ni ha åkt in så han skulle fått mer hjälp? Har ni haft något liknande?
 
Nej jag vet inte hur man stavar tempeln!
 
           
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Tina heter jag och är 27 år gammal, blev gravid som 17 åring och fick min underbara prinsessa när jag var 18 då jag också gifte mig, skilde mig som 20 åring, nu lever jag med min 8-årige prinsessa och min sambo D 28år och våran hund Timo 6år.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela