tokigatina.blogg.se

Blev mamma som 18åring och skild som 20 åring. Nu är man 27 årig sambo med D, mamma till 8åring och hundägare. Här kommer jag skriva om min vardag, funderingar och såklart massa annat skoj!

Jobb, utbildning, youtube, pod, hur väljer man rätt?

Publicerad 2017-01-02 19:51:00 i Om mig,

God jul och god fortsättning på er!! Hoppas ni har haft det bra!
Jag hade det jätte bra, julen firades med familjen hemma hos min syster. Nyår firade vi hos våra nära vänner.
Hur mysigt som helst!!
 
Men har ni någonsin funderat på vad ni ska bli, jobba med?
Man brukar ju oftast känna "ja men de här är min grej" eller " de här är jag". Men jag känner lixom inget sånt. Jag vet inte vad jag "ser ut" att jobba som.. Jag vet inte vem jag är lixom. Hur vet man att man har hittat rätt jobb eller vad man ska jobba med? Jag tycker de är jätte jobbigt att tänka mig som något, man brukar ju kunna se på folk vad dom jobbar med, men jag känner att jag kan inte riktigt göra det med mig..
 
Jag jobbar ju just nu som personlig assistent men känner att de inte är jag, jag har jobbat på äldreboende där jag trivdes men även där inte känner att de är jag. Vill jobba med äldre, barn, eller bara testa något nytt..  Men hur vet man vad man ska testa på? Jag skulle ju vilja testa på pod eller youtube men då vill jag inte ge ut L eller D eller vart vi bor för att skydda dom lite..
Nu har jag iaf sökt utbildning till två olika skolor där man jobbar samtidigt som en praktik. De tar 1,5 år och jag kan jobba som elev assistent, på fritids, på fritidsgårdar, förskolor och något mer.. Lite och välja på ..  Så vi får se vad de blir och om jag ens kommer in.. 
 
Hur viste ni att ni valt rätt jobb? Eller vad ni vill göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Tina heter jag och är 27 år gammal, blev gravid som 17 åring och fick min underbara prinsessa när jag var 18 då jag också gifte mig, skilde mig som 20 åring, nu lever jag med min 8-årige prinsessa och min sambo D 28år och våran hund Timo 6år.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela